خواجه ای گفت: امسال بیش از ۲ هزار خانوار از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی بهره‌مند شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خواجه‌ای مدیرکل بنیادمسکن استان زنجان گفت: امسال بیش از ۲ هزار خانوار از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان بهره‌مند شدند.

او افزود: از مجموع ۴ هزار و ۲۳۰ فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰، ۲ هزار فقره تسهیلات یعنی معادل ۴۷ درصد در بانک‌ها انعقاد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد ۵ درصد تاسقف ۱۰۰ میلیون تومان به واحد‌های مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود.

او  بابیان اینکه این نهاد در ترویج فرهنگ مقاوم سازی در روستا‌ها نقش تأثیرگذار و مهمی بر عهده دارد، ادامه داد: نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی گامی مثبت در کاهش بروز خسارت‌های زمان بحران و سوانح طبیعی است.

خواجه‌ای گفت: در استان زنجان ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی شناسایی و تا به امروز ۵۱ هزار واحد مسکونی روستایی برابر با ۵۵ درصد، توسط بنیاد مسکن استان زنجان مقاوم سازی شده که با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و ساز‌ها در مناطق روستایی، این میزان افزایش می‌یابد.

او افزود: زنجان از حیث مقاوم سازی مسکن‌های روستایی جزو استان‌های پیشرو کشور محسوب می‌شود به طوری که در این زمینه از متوسط کشوری بالاتر است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.